۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۵۹

سوره مهر 5 داستان کودکانه اسدالله شعبانی را منتشر می‌کند

سوره مهر 5 داستان کودکانه اسدالله شعبانی را منتشر می‌کند

اسدالله شعبانی 5 مجموعه داستان کودکانه خود را برای انتشار در اختیار دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله شعبانی درباره این مجموعه اظهار کرد: این کتاب‌ها مجموعه‌ای از قصه‌ها و حکایات قدیمی و عامیانه است که در ادبیات شفاهی مردم رایج است. این حکایت‌ها دارای ویژگی خاص خودشان هستند و ترکیبی از فولکور و افسانه و قصه‌ها هستند که دارای یک طنز و شیطنت کودکانه هم هست.

وی با بیان اینکه این مجموعه برگرفته از بازی فولکلوریک قصه کدو قلقله زن است، افزود: این مثل‌ها دارای نکات تعلیمی و آموزشی هم هستند که با استفاده از فرم مثل‌ها بیان شده‌اند. حکایت‌ها و مثل‌ها را به زبان امروزی بازنویسی کرده‌ام. علاوه بر این با تغییر در ریخت و فرم آنها، اضافه کردن بازی و روایت منظوم و بالا بردن مهارت نمایشی آنها، سعی کرده‌ام جذابیت زیادی برای کودکان داشته باشند.

این نویسنده همچنین از سرودن یک مجموعه اشعار کودکانه برای گروه سنی خردسال خبر داد و افزود: قرار است این مجموعه شعر را هم به دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری تحویل دهم.

وی عناوین «هل‌ام بده، قل‌ام بده ـ قلقله زن قل زد و رفت»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده ـ یه درو نبستی نمکی»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده ـ موش و مداد ناقلا»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده ـ خاله نازی پوست و پیازی»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده ـ پرنده شد برنده» را به عنوان نام‌های آثار این مجموعه معرفی کرد.

این مجموعه پنج گانه هم اکنون مراحل آماده سازی را در انتشارات سوره مهر طی می‌کند.

کد خبر 1816861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha